مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 اردیبهشت 1401 ساعت 09:322022-05-20اقتصادي

میز گرد| از شجاعت دولت در مردمی سازی یارانه ها تا نگرانی دشمنان از اجرای این طرح


  چگونه این طرح باعث حمایت از اقشار ضعیف جامعه می شود؟  حسین بهرامی نیز در ادامه جلسه با بیان اینکه  این طرح یکی از تصمیمات شجاعانه ای بود که باعث افزایش ضریب امنیتی غذایی کشور می شود اظهار داشت: با یک حساب سر انگشتی متوجه خواهید شد که حذف یارانه از کالاهای کشاورزی باعث افزایش انگیزه تولید، خودکفایی در محصولاتی همچون گندم و جلوگیری از خروج ارز از کشور و افزایش کیفیت محصولات کشاورزی خواهد شد.

معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: به طور مثال در سال گذشته 330هزار تن خوراک دام به قیمت دلار نیمایی معادل 4 هزار و 790 ملیارد تومان خریداری و به نرخ ارز ترجیحی معادل 830 میلیارد تومان تحویل استان شد که اختلاف بین نیمایی و ترجیحی آن 3هزار و 950 میلیارد تومان است که دولت به عنوان یارانه برای حمایت از اقشار مردم جهت خرید محصولات گوشتی و لبنی این هزینه گزار را تقبل کرده است و بزرگی این عدد را میتوانیم اینجا ببینیم که کل اعتبارات بخش کشاورزی استان در سال گذشته 105 میلیارد تومان بود.

وی خاطرنشان کرد: حالا با این آمار، دولت برای محصولات دامی استان 3 هزار و 930 میلیارد تومان یارانه هزینه کرده است که محصولات دامی ارزان تر به دست مردم، مخصوصا اقشار کم دآمد جامعه برسد اما متاسفانه شاهدیم این هزینه بالا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میز گرد| از شجاعت دولت در مردمی سازی یارانه ها تا نگرانی دشمنان از اجرای این طرح

میز گرد| از شجاعت دولت در مردمی سازی یارانه ها تا نگرانی دشمنان از اجرای این طرح